Să ai un buget personal, stabilit în funcție de priorități și cheltuieli poate fi destul de greu de conceput, însă este foarte important să ai un plan în funcție de care să știi ce îți poți permite și ce nu.
Acum vine întrebarea: Cum îți gestionezi bugetul? Vom răspunde în acest articol. Gestionarea unui buget este cea mai bună cale de a avea un echilibru între venituri și cheltuieli, astfel încât să nu ajungi într-un impas financiar.
Altfel spus, știi de la început de lună care sunt cheltuielile recurente (utilități și servicii), plus ce cheltuieli urmează să faci în luna respectivă. Asta te va ajuta să faci un calcul exact, astfel încât să ai un plan al finanțelor actualizat la zi. Chiar și așa există situații ce presupun cheltuieli pe care nu le poți anticipa, de aceea este bine să ai o mai bună vizibilitate legată de ce bani ai disponibili.
Ce avantaje îți oferă un buget personal?
Dacă trăiești cu impresia că treci printr-o perioadă în care cu greu faci față provocărilor financiare, stabilirea unui buget îți va oferi claritatea de care ai nevoie în aceste momente. Planificarea unui buget te va ajuta considerabil în a vedea unde faci cele mai multe cheltuieli, ce poți să ajustezi și la ce poți renunța, dacă nu ai posibilitatea de a-ți crește veniturile.
Atunci când vrei să faci o cheltuială semnificativă, gestionarea unui buget personal te va ajuta să analizezi realist situația și să planifici toate etapele necesare pentru a-ți atinge obiectivul. Iar dacă nici așa nu funcționează, mai ai o variantă, aceea de a opta pentru un credit online rapid de la BEST CREDIT, pe care îl poți lua rapid, chiar online.
Dincolo de acest aspect, un buget personal te va ajuta să găsești modalitatea cea mai potrivită pentru a achita mai repede eventualele datorii. Mai mult, îți oferă și suport astfel încât să nu faci alte datorii, care să necesite un suport financiar din partea celor apropiați sau a unui IFN, cum este Best Credit IFN.
Cum îți stabilești bugetul?
Prima etapă în conturarea unui buget personal este să ai o evidență clară asupra veniturilor și a cheltuielilor dintr-o lună. După ce ai așternut pe foaie banii de care dispui, calculează datoriile și achită-le cu prioritate. Amânarea lor înseamnă acumularea unor datorii mai mari, chiar și penalizări.
Pune pe foaie cheltuielile curente, precum plata utilităților, a întreținerii și a chiriei sau a ratei la casă, plus diverse abonamente la servicii (sala de sport, servicii de streaming). Trece toate aceste lucruri într-un tabel, pe care să îl împarți în venituri și cheltuieli. Astfel poți face rapid și diverse ajustări de buget, astfel încât să știi ce îți poți permite și ce nu.
Cum îți împarți cheltuielile?
Cel mai bine este să îți împarți cheltuielile în trei categorii: fixe, variabile și asigurările sau dările către stat.
Cheltuielile fixe sunt recurente, respectiv sumele pe care trebuie să le achiți lunar, trimestrial, semestrial sau anual, cu o valoare aproximativ aceeași, de fiecare dată. Cheltuielile variabile sunt cele care depind de context și de nivelul venitului personal. Aici sunt incluse produsele sau serviciile de îngrijire personală, alimentele, hainele, diversele cursuri, vacanțe, cheltuieli cu mașina, cadouri, biletele la evenimentele la care dorim să participăm.
Cea din urmă categorie sunt dările către stat și asigurările. Acestea sunt fixe, însă sumele datorate pot varia în funcție de mai mulți factori, printre care: cursul valutar, reeșalonarea sau recalcularea taxelor către autorități sau suplimentarea serviciilor de asigurări.