Înainte de a începe orice parteneriat sau colaborare, este prudent să verifici câteva aspecte referitoare la potențialul cocontractant. Reciproca este, de regulă, adevărată: și tu, respectiv businessul tău, veți trece printr-un proces de analiză înainte de desfășurarea propriu-zisă a negocierilor.
Să cunoști aceste aspecte este crucial și probabil că așa și stau lucrurile, pentru că și tu îi treci pe potențialii parteneri prin același filtru, caz în care îți poți valida strategia. Altfel, vei afla ce detalii sunt relevante, dar poate ți-au scăpat.
Iată ce aspecte verifică potențialii colaboratori la tine, deci ar trebui să le tratezi cu maximă atenție:
Se poate, bineînțeles, ca unele dintre ele să nu se găsească pe lista unor oameni de afaceri, așa cum este posibil să existe altele, suplimentare.
În orice caz, aceștia sunt principalii indicatori de succes și cel mai des uzitați:
- Reputația
De la actualii asociați și parteneri, până la modul în care s-au derulat afacerile tale în trecut, toate vor fi luate în considerare pentru evaluarea reputației. Felul în care ești privit în mediul online este o problemă tot mai mare, așa că echipa de social media ar trebui să cuprindă cei mai competenți oameni, care să se preocupe constant de imaginea ta. O reputație impecabilă va fi întotdeauna un mare avantaj pe piață.
- Stabilitatea financiară
Cele mai citite articole
Este puțin probabil ca un om de afaceri prudent să vrea să încheie contracte cu tine dacă ești în insolvență, îngropat în procese sau cu un profit în scădere. Evaluarea financiară este un pas important pe care nu ai cum să îl omiți. Respectă-ți obligațiile din contracte și asigură-te că nu ai o reputație proastă nici din perspectiva fiscală, nici din cea financiară. Platforma termene.ro îți oferă acces la date actualizate în timp real, astfel ca verificarea firmelor după CUI este mai ușoară decât oricând.
- Expertiza
Să ai o echipă formată din profesioniști recunoscuți, oameni de top în domeniul în care activează, va fi unul dintre cele mai mari plusuri. Echipa ta le poate influența și lor businessul, așa încât să prezinți persoane competente, cu studii și o experiență vastă, va crește șansele unei colaborări fructuoase.
- Valori, viziune, obiective
Pentru unii, acestea nu sunt doar cuvinte frumoase, scrise pe pereți, ci aspecte esențiale. Chiar și pentru cei care le neglijează, realitatea este că, în final, ele sunt decisive pentru succesul colaborării. În consecință, asigură-te că obiectivele pe care le prezinți sunt clare, că viziunea ta este coerentă și vei atrage, în acest mod, persoane cu care vei putea avea o relație solidă.
- Rețeaua profesională
Cu cât ai mai multe parteneriate și cu cât ele sunt mai diverse, cu atât și businessul tău va fi mai atractiv pentru potențialii colaboratori. O rețea profesională solidă înseamnă posibile oportunități și beneficii și pentru cel care ar urma să contracteze cu tine, așa încât dezvoltarea și vizibilitatea ei ar trebui să fie dimensiuni prioritare în administrarea businessului tău.
Dacă aceste 5 aspecte sunt bine puse la punct, poziția ta în piață va fi una consolidată și vei avea șansa celor mai avantajoase parteneriate. Asigură-te, în primul rând, că reputația ta este impecabilă și verifică-i, la rândul tău, pe cei cu care intenționezi să contractezi, pentru că imaginea lor se va reflecta și asupra businessului tău.
Sursă foto: pexels.com