TikTok este în prezent una dintre cele mai populare platforme de social media. Este folosită la nivel global, având utilizatori de toate vârstele și cu o serie diversificată de interese. Fiind o platformă unde sunt postate clipuri video, mai scurte sau mai lungi, reușește să capteze cu ușurință atenția utilizatorilor și să o mențină pentru o perioadă îndelungată.
Din această popularitate câștigată într-un mod aproape fulgerător, era evident că platforma va deveni și una propice pentru promovarea afacerilor. Ei bine, promovarea pe TikTok poate fi prezentă sub formă organică, când o afacere postează, ca un utilizator normal, diverse clipuri despre produsele/ serviciile sale, folosindu-se de trendurile actuale, încercând să obțină succes organic, poate chiar să aibă clipuri virale. Promovarea pe această platformă poate fi și plătită, iar strategiile de TikTok pentru creșterea afacerii sunt diverse, optimizarea corespunzătoare și înțelegerea platformei aflându-se la baza succesului.
Bineînțeles, agențiile de marketing digital nu s-au ferit din fața unei noi provocări – promovarea pe TikTok pentru clienți din diverse domenii. Spre exemplu, Limitless.ro este una dintre agențiile care oferă acest serviciu, dar care se promovează la rândul ei pe TikTok, acest aspect fiind unul urmărit adesea de cei care și-ar dori să apeleze la serviciile unei agenții. „Dacă o agenție nu știe cum să se promoveze, cum îmi va putea promova mie afacerea?” fiind una dintre cele mai frecvente întrebări ale antreprenorilor.
De ce ar trebui să optezi pentru promovare organică + promovare plătită?
Putem începe prin a prezenta care sunt avantajele fiecărui tip de promovare, acest lucru va contribui la o înțelegere mai simplă legată de motivele pentru care este recomandat să le adopți pe amândouă. Începem cu promovarea organică – aceasta te ajută să obții mai multă credibilitate în ochii utilizatorilor. Construind o prezență activă și autentică, postând regulat, interacționând cu urmăritorii, toate acestea sunt elemente cheie pentru a reuși să te poziționezi ca un brand de încredere.
Bineînțeles, nu ajunge doar să postezi diferite filmulețe, trebuie să te asiguri că acestea sunt captivante, trezesc curiozitatea urmăritorilor în legătură cu brandul tău, dar și că ceea ce postezi este relevant pentru ceea ce pui pe piață. Deși poate fi tentant să urmezi „orbește” trendurile, asigură-te că ceea ce postezi se potrivește cu specificul afacerii tale.
Postând conținut autentic și de calitate, numărul urmăritorilor va începe la rândul său să crească în mod organic, în special dacă ceea ce ai urcat pe TikTok poate fi partajat în grupul de prieteni sau cu familia – vei obține mai multe vizualizări și vizite pe profil. Așadar, conținutul organic de calitate contribuie la un grad de engagement sporit și la formarea unei comunități în jurul brandului, două elemente cu un rol esențial pentru succesul oricărei strategii de marketing online.
Nu putem omite faptul că promovarea organică are costuri mici. Clipurile pot fi realizate cu un smartphone care dispune de o cameră decentă – iar în prezent cam toate telefoanele au această caracteristică. Ai nevoie de o strategie de conținut pentru TikTok, multă creativitate și disponibilitate pentru a învăța cum funcționează platforma și cum poți ajunge la cât mai multe persoane cu ajutorul postărilor tale.
Trecând „pe partea cealaltă a baricadei”, promovarea plătită pe TikTok are anumite avantaje care nu pot fi obținute doar prin promovarea organică. Reclamele pe TikTok te ajută să ajungi la un număr foarte mare de persoane, în funcție de targetarea folosită, fapt care poate fi util în cazuri precum nevoia de vânzări rapide, lichidările de stoc, evenimentele care urmează să aibă loc etc. Astfel, promovarea plătită îți poate aduce rezultate rapide, dar te ajută și să targetezi sau să segmentezi piața. În funcție de date demografice, interese, comportamentul utilizatorilor etc., poți selecta diverse segmente de utilizatori care se aliniază cât mai bine cu profilul de buyer persona, adică segmentele de utilizatori care prezintă cele mai mari șanse de a realiza o conversie.
Cele mai citite articole
Cu o targetare corectă și precisă, campaniile de promovare plătită pot fi foarte eficiente, aducându-ți rezultate „palpabile” într-un timp scurt. La fel ca alte platforme de promovare, TikTok oferă la rândul său posibilitatea de ajustare și optimizare a campaniilor în funcție de performanțele observate. Astfel, monitorizarea și analiza reprezintă pași peste care nu trebuie să sari când vine vorba de promovarea plătită.
Acum că știi, în mare, beneficiile fiecărui tip de promovare, cu siguranță ai început să înțelegi de ce ai nevoie de ambele. Pe scurt, fiecare aduce beneficii specifice, iar pentru a obține rezultate maximizate din prezența pe această platformă de socializare, postarea conținutului organic împreună cu derularea campaniilor plătite este cea mai bună soluție.
Cele două tipuri de promovare, abordarea hibridă a conținutului postat, reprezintă o strategie smart, întrucât sinergia dintre cele două va ajuta fiecare tip de conținut să performeze mai bine. Videoclipurile organice te ajută să construiești o comunitate în jurul brandului, în timp ce campaniile plătite te ajută crești vizibilitatea în rândul unui număr mai mare de utilizatori. Un tip de promovare te ajută să crești rata de engagement, în timp ce al doilea aduce vânzări rapide și trafic de calitate pe site.
Adoptarea acestei strategii hibride va spori șansele ca un număr mai mare de clipuri să fie vizualizate de către utilizatori – atât cele organice, cât și cele plătite. Reține că toate clipurile, indiferent dacă sunt organice sau plătite, trebuie să fie de calitate, să respecte principiile platformei și timpul utilizatorilor – să nu facă promisiuni mincinoase, să nu promoveze oferte care nu există etc.
În ultimul rând, abordarea hibridă te ajută să faci față mai bine schimbărilor de algoritm care pot avea loc. Adaptabilitatea reprezintă o caracteristică de bază pentru succesul pe termen lung, iar TikTok este o platformă unde poate fi observat poate cel mai bine caracterul rapid trecător al trendurilor. Ce a fost popular săptămâna trecută, astăzi este uitat, iar ceea ce ieri nu prezenta deloc interes, va fi adoptat de toată lumea în câteva zile.
Pe lângă aceste trenduri care țin de conținut, algoritmii TikTok se pot schimba la rândul lor, iar campaniile plătite pe care le-ai implementat s-ar putea să nu mai aibă rezultate. În acest caz, postările organice îți vor menține profilul „la suprafață” și vei continua să ai parte de engagement și vânzări. La fel, dacă se întâmplă ceva cu postările tale organice, iar vizualizările scad în mod drastic, promovarea plătită te va ajuta să continui să obții performanțele de care ai nevoie pentru un business de succes.
Așadar, promovarea pe TikTok ar trebui abordată în mod hibrid – apelează atât la promovarea organică, cât și la cea plătită pentru rezultate de durată!
Sursa foto: freepik.com