Dacă întâmpini dificultăți în realizarea sarcinilor de la job, pentru că mediul de lucru nu mai este favorabil menținerii motivației, bunăstării sau confortului tău, ia în considerare aceste 4 metode prin care îți poți crește productivitatea muncii.
1. Alege un job care îți oferă echilibru
Schimbarea locului de muncă poate fi una dintre cele mai stresante decizii din carieră. Este posibil să fi petrecut ani de zile în cadrul unei companii, să te fi integrat excelent în echipă și să fi legat prietenii, ceea ce face mai dificilă schimbarea.
Dar unele situații fac aproape obligatorie schimbarea locului de muncă. S-ar putea să nu te mai simți motivat sau să consideri că ți-ai putea atinge potențialul maxim pe o altă poziție sau într-o companie ce integrează experiențe adaptate modului de viață și stilului de lucru al angajaților. O astfel de experiență o propune conceptul YUNITY, ce oferă angajaților extensii ale vieții urbane, în cadrul biroului. Angajații pot lucra împreună într-un mediu flexibil ce oferă facilități precum zone de socializare și relaxare.
Așadar, schimbă jobul sau alege un loc de muncă în care este încurajat echilibrul dintre viața personală și cea profesională. Oricât de dificil ar fi să faci acest pas în carieră, uneori, poate fi cea mai bună alegere pentru dezvoltarea ta profesională.
2. Elimină cât mai mulți factori de stres de la job
Evenimentele din ultimii ani au schimbat modul în care angajații abordează sarcinile de lucru și mediul în care își desfășoară activitatea. În acest context, s-a intensificat și atenția acordată de companii bunăstării angajaților și reducerii factorilor ce le provoacă acestora stres.
Astfel, companiile caută modalități inovatoare de a se ocupa de sănătatea fizică, mentală, financiară și socială a angajaților lor. Iar protecția sanitară la locul de muncă a devenit o prioritate pentru a menține nivelul productivității angajaților.
De aceea, este important să te orientezi spre companii ce pun accent pe regândirea spațiilor de birouri, astfel încât acestea să ofere protecție sanitară angajaților. IMMUNE Building Standard™, dezvoltat de antreprenorul Liviu Tudor, redefinește clădirile de birouri ale viitorului, prin certificarea rezilienței acestora pentru a face față amenințărilor actuale și viitoare pentru sănătate. Standardul cuprinde peste 100 de măsuri coerente pentru asigurarea sănătății clădirilor, astfel încât să fie îndeplinit obiectivul de asigurare a protecției sanitare a angajaților.
3. Ia pauze de socializare
Conform sondajului Genesis Property, efectuat în luna mai a acestui an, peste 70% dintre angajați vor să lucreze de la birou în 2022 sau cel puţin în sistem hibrid. Acest procent își găsește explicația în dorința angajaților de a interacționa cu colegii și de a socializa la job. Însă, uneori, poți simți că munca la birou te epuizează și că nu reușești să faci față stresului.
Cele mai citite articole
Pentru momentele în care te simți copleșit de sarcini sau dacă tocmai ai ieșit dintr-o ședință tensionată și ai nevoie să îți limpezești mintea, ia o pauză de câteva minute. Acest moment de respiro îți va restabili echilibrul de care ai nevoie pentru a continua.
Câteva pauze pe parcursul zilei de lucru, pentru a te plimba, a face exerciții pentru corectarea poziției corpului sau pentru a efectua câteva exerciții de respirație, te pot ajuta să reduci nivelul de stres și să îți crești productivitatea. Unele companii pun la dispoziția angajaților spații în aer liber, cafenele și zone de relaxare, astfel că angajații au ocazia să se bucure de câteva momente de deconectare la birou.
4. Organizează ieșiri de weekend și vacanțe scurte
Ne luăm mai puține concedii, lucrăm mai multe zile și ne prelungim programul de lucru, din când în când. Toți acești factori combinați creează mediul perfect pentru instalarea stresului.
Din punct de vedere mental, stresul nu numai că ne face mai nervoși și mai anxioși, dar ne poate afecta și productivitatea muncii.
Pentru a evita efectele negative ale stresului cronic și ale epuizării, ai nevoie de timp pentru a te reface și a reveni la nivelul de funcționare de dinaintea stresului. Acest proces de refacere necesită deconectarea de la job și implicarea în activități care să te ajute să te detașezi complet de indicatorii de performanță și de termenele limită.
Este esențial să te deconectezi din când în când, într-un mod care să se potrivească nevoilor și preferințelor tale. Activitățile de weekend sau micile vacanțe te pot ajuta să te relaxezi, astfel încât să te întorci la birou revigorat și cu energie pentru următoarea săptămână de lucru.
Așadar, este important să îți oferi pauza de care ai nevoie pentru a deveni mai productiv la locul de muncă și mai bine pregătit pentru a face față provocărilor din viața profesională.
Sursă foto: Shutterstock.com